
Szkoła Loyoli, Chennai, Indie – prowadzona przez Katolicką Diecezję Madryską. Chrześcijańscy misjonarze odegrali kluczową rolę w zakładaniu nowoczesnych szkół w Indiach.
Użycie terminu „szkoła” różni się w zależności od kraju, podobnie jak nazwy różnych szczebli edukacji w kraju. W Wielkiej Brytanii termin „szkoła” odnosi się przede wszystkim do instytucji przed-uniwersyteckich, które w większości można podzielić na przedszkola lub przedszkola, szkoły podstawowe (czasami dalej podzielone na szkołę dla niemowląt i gimnazjum) oraz szkoły średnie.
Biurko regulowane dla dziecka Ecodesk – biurka mogą mieć różne nazwy
Różne typy szkół średnich w Anglii i Walii obejmują gimnazja, szkoły ogólnokształcące, szkoły średnie i akademie miejskie. W Szkocji, choć mogą mieć różne nazwy, wszystkie szkoły średnie są takie same, z wyjątkiem tego, że mogą być finansowane przez państwo, lub niezależnie finansowane (patrz następny akapit). Nie jest jasne, czy „akademie”, które są hybrydą szkół państwowych i niezależnie finansowanych/kontrolowanych, a które zostały wprowadzone do Anglii w ostatnich latach, zostaną kiedykolwiek wprowadzone do Szkocji. Wyniki nauczania w Szkocji są monitorowane przez Inspektorat Edukacji Jej Królewskiej Mości. Spośród skontrolowanych sprawozdań na temat wyników w Anglii i Estynie znajdują się sprawozdania na temat wyników w Walii.
W Wielkiej Brytanii większość szkół jest finansowana ze środków publicznych i nazywana jest szkołami państwowymi lub utrzymywanymi, w których nauczanie jest bezpłatne. Pobierają opłaty również szkoły prywatne lub niezależne. Niektóre z najbardziej wybiórczych i drogich szkół prywatnych znane są jako szkoły publiczne, co może być mylące dla osób posługujących się językiem północnoamerykańskim. W Ameryce Północnej szkoła publiczna jest szkołą finansowaną ze środków publicznych lub prowadzoną przez państwo.
W większości państw Wspólnoty Narodów, w tym w Australii, Nowej Zelandii, Indiach, Pakistanie, Bangladeszu, Sri Lance, RPA, Kenii i Tanzanii, termin „szkoła” odnosi się przede wszystkim do instytucji przeduniwersyteckich. Sprawdź biurko regulowane dla dziecka Ergodesk.
Biurko regulowane dla dziecka Ecodesk aby kształcić dzieci
W starożytnych Indiach szkoły miały formę Gurukulów. Gurukulowie byli tradycyjnymi hinduskimi szkołami mieszkaniowymi; zazwyczaj był to dom nauczycielski lub klasztor. Podczas rządów Mughal, Madrasze zostali wprowadzeni w Indiach, aby kształcić dzieci muzułmańskich rodziców. Brytyjskie dane pokazują, że w XVIII w. powszechne było rodzime wykształcenie, a w większości regionów kraju istniała szkoła dla każdej świątyni, meczetu czy wioski. Przedmiotem nauczania były: Czytanie, Pisanie, Arytmetyka, Teologia, Prawo, Astronomia, Metafizyka, Etyka, Medycyna i Religia.
Pod rządami brytyjskimi w Indiach, chrześcijańscy misjonarze z Anglii, USA i innych krajów założyli szkoły misyjne i z internatem w całym kraju. Później, jak te szkoły zyskały na popularności, zaczęto więcej, a niektóre zyskały prestiż.