
Reklama zewnętrzna (OOH) lub reklama zewnętrzna, znana również jako media zewnętrzne lub media zewnętrzne, jest reklamą, która dociera do konsumentów, gdy znajdują się oni poza domem.
Reklama w mediach znajdujących się poza domem koncentruje się na marketingu skierowanym do konsumentów w podróży w miejscach publicznych, w tranzycie, w oczekiwaniu (np. w gabinecie medycznym) i/lub w określonych miejscach komercyjnych (np. w punkcie sprzedaży detalicznej). Formaty reklamy OOH dzielą się na sześć głównych kategorii: billboardy, ulice, drogi, autostrady, tranzyt i alternatywne.
Branża reklamy OOH w Stanach Zjednoczonych obejmuje ponad 2 100 operatorów w 50 stanach, reprezentujących główne kategorie formatów poza domem. Te OOH media companies range from public, multinational media corporations to small, independent, family-owned businesses. Obecnie Zjednoczone Królestwo i Francja są pierwszymi i drugim co do wielkości rynkami pozagiełdowych produktów spożywanych poza domem w Europie Zachodniej. Dane z Outsmart (dawniej Outdoor Media Centre), brytyjskiego stowarzyszenia branżowego reklamy zewnętrznej, pokazują, że w latach 2009-2014.
Montaż reklam w Białymstoku – skuteczna reklama billboardowa tylko z nami
Reklama billboardowa jest tradycyjnym formatem reklamy OOH, ale w ostatnich latach nastąpił znaczny wzrost liczby cyfrowych OOH (billboardów cyfrowych i sieci opartych na miejscu); na przykład w Chinach i Stanach Zjednoczonych zainstalowano około 4 900 cyfrowych wyświetlaczy bilboardowych.
Tradycyjne billboardy przydrożne pozostają dominującą formą reklamy OOH w USA z 66 procentowym udziałem w całkowitych rocznych dochodach. Obecnie przychody z billboardu to 73% reklam lokalnych, 18% reklam krajowych i 9% reklam publicznych. Najlepszy montaż reklam Białystok – RopeSerwis
Meble uliczne składają się z formatów takich jak wiaty przystankowe, kioski informacyjne, kioski handlowe oraz reklama w budkach telefonicznych. Ta forma reklamy OOH widoczna jest głównie w centrach miast. Dodatkowo ta forma reklamy przynosi korzyści społecznościom, jako że budowanie i utrzymywanie schronisk, z których ludzie korzystają czekając na autobus, jest korzystne dla społeczności.
Większa reklama to większa możliwość dotarcia do klientów
Reklama tranzytowa to zazwyczaj reklama umieszczana na wszystkich ruchach, takich jak autobusy, metro, ciężarówki, ciężarówki z żywnością i taksówki, ale obejmuje również stałe statyczne i elektroniczne reklamy na dworcach i peronach kolejowych i autobusowych. Reklama lotniskowa, która pomaga firmom zwracać się do publiczności w podróży, jest również zaliczana do tej kategorii. Gminy często akceptują tę formę reklamy, ponieważ zapewnia ona przychody władzom miejskim i portowym.
Meble uliczne, formaty tranzytowe i alternatywne nośniki informacji stanowią 34 procent łącznych przychodów w USA z outdooru. Niektóre z tych formatów mają wyższy odsetek reklam krajowych niż tradycyjne billboardy.