1. Zawsze używaj tych samych danych kontaktowych
Te informacje o Twojej firmie znajdują się nie tylko na stronie internetowej, ale często można je znaleźć w lokalnych katalogach, na profilach w mediach społecznościowych lub na koncie Google My Business i ważne jest, aby być konsekwentnym, tj. używać tej samej nazwy, adresu i numeru telefonu dla swojej strony internetowej na wszystkich platformach.
Jeśli użytkownik chce wyszukać numer telefonu lub adres Twojej firmy, ale stwierdza, że Twoja strona internetowa i Google nie pokazują tych samych informacji, co robi? Najprawdopodobniej tracisz wiarygodność w Twojej i klient zwróci się do konkurenta, któremu bardziej ufa. Dodatkowo boty Google stały się coraz bardziej wymagające i mogą Cię za to ukarać. Więcej korzyści z pozycjonowania lokalnego w osobnym artykule: https://www.polecisz.pl/dlaczego-warto-stosowac-pozycjonowanie-lokalne
Jak widać, coś tak podstawowego jak utrzymanie spójności informacji na Twojej stronie internetowej pomoże Ci poprawić wizerunek marki, pokazać wiarygodność i poprawić widoczność w wyszukiwarkach, aby przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do Twojej firmy.
2. Utwórz i zoptymalizuj swoje konto Google My Business
Czy zauważyłeś, że kiedy wykonuję lokalne wyszukiwanie dla konkretnego biznesu lub placówki, pierwsze wyniki, które pokazuje Google, to nie linki do stron internetowych, ale lista firm i mapa pokazująca wszystkie lokalizacje? Otóż, aby Twoja firma pojawiła się w Mapach Google musisz założyć konto Google My Business, a możesz to zrobić za darmo.
Możesz dodać zdjęcia lub filmy wideo swojej firmy, aby przykuć uwagę klientów, kategorię, po której chcesz być znaleziony, opis, który pokazuje, co robisz, adres URL twojej strony internetowej.
3. Dołącz nazwę swojego województwa lub miasta
Jeśli już wiesz, że Twoja publiczność nie jest ogólnopolska, ale intencją Twojej strony jest to, aby ludzie z Twojej miejscowości znali Cię i odwiedzali Twój biznes, musisz przekazać botom Google, jakie to miejsce. To znaczy, że musisz dodać nazwę swojego województwa lub swojej miejscowości w niektórych sekcjach swojej strony internetowej i w treści, którą tworzysz, aby bot mógł ją zinterpretować i pokazać poprawnie w wynikach.
4. Tworzenie powiązanych treści
Jeśli masz bloga, na którym piszesz regularnie, możesz też zdecydować się na tworzenie treści na poziomie lokalnym. W tym celu postaraj się dostosować swoją strategię content marketingową do grupy docelowej, czyli lokalnego odbiorcy.
Publikuj treści istotne dla nich lub zamieszczaj aktualne wiadomości z Twojego regionu. Jest to dobra opcja, aby zawrzeć słowa kluczowe, które będą Cię pozycjonować i poprawiać Twoją widoczność. Wykorzystaj również możliwość publikowania tego typu treści na portalach społecznościowych. Ponieważ ta treść jest bardziej lokalna, jest bardziej prawdopodobne, że zostanie udostępniona przez klientów w Twojej okolicy, zwiększając liczbę odwiedzin na Twoim blogu.