Prowadzenie sklepu internetowego to tak naprawdę układanka składająca się z wielu elementów. Trzeba połączyć wszystko w całość, aby finalnie dojść do efektu, jakim jest konwersja, a inaczej sprzedaż. Nieważne, czy dopiero zaczynasz prowadzić działalność w internecie, czy też istniejesz na rynku e-commerce długie lata, zawsze są rzeczy, których warto się nauczyć.
PRZEJRZYSTA I FUNKCJONALNA STRONA INTERNETOWA
Pierwszą rzeczą, jaką zobaczy klient, jest design całego sklepu, zadbanie o odpowiedni i prosty wygląd całości będzie na pewno na plus. Wszystko powinno działać i wyświetlać się poprawnie, a droga zakupowa powinna być najkrótsza. Odpowiednie wyróżnienie „Kup teraz”, „Dodaj do koszyka”, „Zapłać” poprowadzi klienta do szybkiej finalizacji zakupu.
MARKETING — DAJ SIĘ ZAUWAŻYĆ!
Nawet jeśli będziesz miał najlepszy produkt o konkurencyjnych cenach, nikt się o nim nie dowie bez odpowiedniej promocji. Odpowiednio zrobione, jak i dostosowane reklamy Google, pozwalają szybko wygenerować ruch na stronie, dostajesz dużo informacji dotyczących, ile użytkownik spędza w Twoim sklepie, jakie produkty go interesują oraz na jakim etapie sprzedaży przerwał przeglądanie. Szczególnie fajną opcją jest to, że reklamy można spersonalizować pod grupę docelową, ograniczy to „przepalanie” budżetu na osoby kompletnie niezainteresowane produktami z danej kategorii.
Zmorą wszystkich internetowych sprzedawców są „porzucone koszyki”. Warto powracać do klientów z kampaniami remarketingowymi z przypomnieniem o produktach, które do dodali do koszyka lub nową promocją zachęcającą do zakupu.
POZYCJONOWANIE STRONY — ZAINWESTUJ W SEO!
Konkurencja, jak i natłok płatnych treści w internecie jest ogromny. W pozycjonowaniu nieważna jest zasobność portfela, lecz odpowiednio podjęte działania. Często możesz zacząć robić to samemu lub zlecić takie zadanie zewnętrznej firmie. Jednak przygotuj się, że zdobywaniu ruchu organicznego trwa kilka miesięcy. W internecie można znaleźć narzędzie, które porównują ruch zdobyty z pozycjonowania do tego, za który zapłaciłeś, wychodzą kwoty rzędu kilkuset tysięcy złotych. Pamiętaj też, że ruch organiczny pozyskuje klientów 24/7. Dobrze podjęte działania dotyczące SEO można powiedzieć, że są drogą do sukcesu.