Ścieżka sprzedaży to proces, w którym klient dowiaduje się o Twoim produkcie lub usłudze, a następnie przystępuje do jego zakupu. Celem ścieżki sprzedażowej jest przeprowadzenie klienta przez proces w łatwy i bezproblemowy sposób.
Co to jest lejek sprzedaży i dlaczego jest ważny?
Lejek sprzedażowy to technika marketingowa, która przeprowadza potencjalnego klienta przez szereg kroków od pierwszego kontaktu do zakupu. Przenosi potencjalnego klienta z nieświadomości Twojego produktu do zostania klientem.
Ścieżkę sprzedaży możemy podzielić na trzy etapy: świadomość, rozważenie i konwersja.
Pierwszym etapem jest etap świadomości, podczas którego klienci po raz pierwszy zapoznają się z Twoim produktem lub usługą. Można to zrobić za pomocą reklam, postów w mediach społecznościowych, postów na blogach itp.
Następnym etapem jest etap rozważania, w którym klienci badają Twój produkt lub usługę przed podjęciem jakichkolwiek zobowiązań. Oznacza to, że będą przeglądać recenzje w Google lub Amazon przed dokonaniem jakichkolwiek zakupów.
Ostatnim etapem jest etap konwersji, na którym klienci podejmują decyzję o zakupie i kupują Twój produkt lub usługę.
3 narzędzia do budowy lejka sprzedażowego
Wyszukiwarka Google
Wyszukiwarka Google to jedno z najpotężniejszych narzędzi w internecie. Gromadzi informacje z całej sieci i zapewnia natychmiastową, kompleksową migawkę tego, czego szukasz. Program reklamowy Google, Google Ads, to platforma, która pozwala reklamodawcom promować swoją firmę i docierać do potencjalnych klientów w celu zwiększenia widoczności i ukierunkowania klientów na ich firmę.
Kreator stron docelowych
Kreator stron docelowych to narzędzie, które pomaga tworzyć atrakcyjne strony docelowe dla Twojej witryny. Może służyć do tworzenia stron internetowych z formularzem, przyciskiem i innymi elementami. Narzędzia te mogą służyć do zbierania informacji od odwiedzających witrynę i zwiększania konwersji. Polecamy Unbounce, Leadpages i Instapage.
Zoho CRM
Zoho CRM to oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami. Został zaprojektowany, aby pomóc Ci skuteczniej zarządzać relacjami z klientami, interakcjami i danymi. Zoho CRM zawiera takie funkcje, jak automatyzacja marketingu, zarządzanie potencjalnymi klientami i raportowanie, co zapewnia łatwy w użyciu i przystępny cenowo pakiet, do którego można uzyskać dostęp z dowolnego miejsca na dowolnym urządzeniu.